[ BEZÁR ]


Sikerrel váltottunk digitális tanrendre

Örömmel újságoljuk, hogy napokon belül reagáltak a rendkívüli válsághelyzet kihívásaira a Magyar Máltai Szeretetszolgálat iskolái, és szinte zökkenőmentesen tértünk át az új, digitális munkarendre.

Az iskola fenntartója és az iskolák mindent megtesznek azért, hogy a kialakult helyzetben is megkapják a diákok mindazt a tudást, amire szükségük és joguk is van.
Ahogy megszületett a kormánydöntés a digitális munkarendről, a Máltai Szeretetszolgálat Iskola Alapítványa azonnal konzultált a fenntartásában lévő iskolákkal és óvodákkal – köztük a mi intézményünkkel is –, majd szakmai ajánlást adtak ki külön az alsó tagozatok, felső tagozatok és a középiskolák számára. Ezt követően pedig az intézmények is elkészítették saját eljárásrendjüket, ami segített végiggondolni, hogy ebben a mindenki számára új helyzetben hogyan működünk, milyen eszközökkel biztosítjuk a pedagógiai munka folyamatosságát.
Az alapítvány emellett minden iskola számára fejlesztetett egy-egy távoktatási honlapot, amelyen keresztül az intézmények kiadhatják a feladatokat, szövegeket, képeket, videókat oszthatnak meg. Örömmel mondhatjuk, hogy ez jól sikerült, és hasznos eszköz a digitális, illetve távoktatásban.
Az ajánlás fontos része, és ezt a saját tapasztalataink is alátámasztják, hogy a digitális munkarend nem lehet a normál, eddig megszokott órarend, oktatás tükörképe. Egyszerűen más eszközök, időbeosztás működik online és személyesen. Bár a tananyag ugyanaz, ezt más eszközökkel és módon kell átadnunk a tanulóknak.
Jó hír, hogy a diákok szinte kivétel nélkül jól fogadták a változásokat, szeretik az új, digitális eszközöket is használó módszert. Sokszor lelkesebben vesznek részt a foglalkozásokon, több munkát fektetnek a megoldásokba, mint a hagyományos, személyesen tartott órákon. Ezt azzal is segítjük, hogy adunk, adtunk időt a megszokásra, nem kezdtünk már az elején osztályozni, inkább a megerősítésre, pozitív visszajelzésekre törekszünk. Ugyanakkor törvényi kötelesség, hogy az egyes féléveket, témákat érdemjeggyel kell lezárni, úgyhogy előbb-utóbb azért vissza kell vezetnünk az osztályozást is.
A szintén máltai fenntartású óvodákkal, és fogyatékkal élőket gondozó intézményeknél más a helyzet. Ott az intézmények valóban bezártak, de az ott dolgozó szakemberek – óvónők, gyógypedagógusok, gyógytornászok, pszichológusok stb. – a szokásos nyitvatartási időben online és telefonon is elérhetők, és segítik az intézménybe járók és a szülők mindennapjait.